/ MIXED /

Slut på mammaledigheten.

 
Ja precis som rubriuken lyder så är det sista dagen som mammaledig idag! Imorgon börjar jag jobba igen!
Det känns jätte konstigt! Men också spännande.
 
Det jag kommer sakna med att vara mammaledig är att jag inte behövt vakna till något jäääädra alarm på över ett år!
Det jag också kommer sakna är timmarna mellan 22-01 då jag legat i sängen och kollat på exakt det jag velat på paddan i godan ro. Alla i huset har sovit då och jag har fått ett par extra timmar med egen tid och det har varit härligt. Jag har heller inte behövt känna stress över att somna då jag har fått sova till närmare nio så jag har vaknat upp utvilad varje dag. 
 
Men självklart är det största minuset med att börja jobba igen att tiden att få umgås med min dotter minskar enormt. 
 
 
Det jag inte kommer sakna som mammaledig är all ledig tid som spenderats på ingenting och rastlösheten och slöheten som vuxit sig fram med tiden som ledig.
Äntligen kommer jag få känna gemenskap och få ett socialt liv igen. Och faktiskt göra något produktivt på dagarna.
Det har jag sett fram emot länge faktiskt.
 
Det blir nog bra det här.
 
 
 
 Men vi har haft världens finaste tid tillsammans du och jag mini. Urs nu blir jag nästan blödig när jag tänker på det. Men det är ju inte så att vi aldrig kommer umgås igen heller. Nä nu ska jag sluta tänka för mycket. 
Hejdå