/ ALL PICS / MIXED /

First time hos tandis

Åh vad jag är trööött... Men upp och hoppa med oss för mini ska på sitt första tandläkarbesök snart och snacka om att jag har en övertaggad 2,7 åring här hemma. 

Hon väckte mig kvart i sex: -Mamma vet du..Lykke åka doktor nu, åka tandläkarn.

Doktor säga öppna munnen Lykke, och jag säga Aaaaah..

Mm.. strålande Lykke men det är om 4 timmar vi ska dit.. SOOOV!! 

Och visst somnade hon om. 

Hahaha. 

Inte.

Skönt iaf att hon inte verkar ängslig inför besöket.

Men hon är ju mitt barn och själv somnade jag i tandläkarstolen sist jag lagade mitt hål.

Blev väckt när Monika (min tandläkare) frågade om jag kunde vakna lite och öppna munnen igen.

- Jaaajaaaa det kan jag väl då, om du nu tycker att det underlättar sa jag.

Och det sammanfattar väl rätt bra min ickerädsla till tandläkaren tycker jag va.

#1 / / Anonym:

Hoppas hon är lika cool som morsan sin idag då 😁

Svar: Ja det var hon, inga problem. Svarade så duktigt på alla frågorna och gapade stooort 😁
Ingrid Josefin Maryleen Nökleby